בדיקת תלושי שכר של עובדי הוראה – יעוץ והדרכה

עובד הוראה יקר,
האם אתה בטוח שהשכר שלך משולם לך במלואו? האם אתה מכיר את מרכיבי השכר ואופן חישוב התלוש?
אם ענית בחיוב על אחת מהשאלות הללו , כדאי לך לדעת שאתה לא לבד.

כ – 80% מעובדי הוראה בארץ לא יודעים "לקרוא" את התלוש ומסתפקים בלהסתכל על ה"נטו לבנק" בלבד .
טעויות ושגיאות בתלוש השכר הינם תופעות מוכרות ותדירות וקורות מסיבות שונות, אך אם הן אינן מתגלות בזמן, הן אף יכולות להשפיע באופן שלילי על הזכויות שלך והתנאים הסוציאלים שלכם לטווח הרחוק.

לכל כלל יש יוצא מן הכלל

קיים שוני מהותי בין תלושי שכר של עובדי הוראה, לבין תלושי העובדים במגזרים אחרים.
תלושי השכר של עובדי הוראה הם מבין התלושים המורכבים והמסובכים ביותר במשק. חישוב השכר של עובד ההוראה, מושפע מפרמרטרים רבים , כאשר כל אחד מן המשתנים בו, משפיע על חישוב השכר הסופי לעובד.
לדוגמא: בסיס משרה/מקדם משרה, פיצול, יוח"א, מבנה שבוע עבודה תפקיד המורה, גמולים אישים, דירוג אישי, השכלה ותק מורכבות בית הספר ועוד.
לכן, תלושים אלו מחייבים ידע עדכני ומעמיק בהתאם לרפורמות השונות: "אופק חדש", "עוז בתמורה", "עולם ישן" ו"רפורמות משותפות", כמו כן חובה ידע נרחב בדרישות ותקנות של משרד החינוך, ניסיון והתמחות בחישוב הסעיפים השונים תוך התאמתם למעמד המוסד החינוכי הספיציפי ומאפיניו של עובד ההוראה ובהתאם לקריטריונים של הרפורמה הרלוונטית ונסיון בביקורת של משרד החינוך.

השפה ה"מסתורית" של תלוש השכר של המורה

אנו עובדים קשה על מנת להשתכר, אבל לפעמים אנו עובדים קשה עוד יותר כדי להבין האם קיבלנו את כל השכר והזכויות המגיעות לנו על פי צו ההרחבה, האם שולם לנו מלוא השכר ומה הם המונחים ה"משונים" שמופיעים בתלוש שלנו והופכים אותו למשימה בלתי אפשרית.
אם נודה על האמת, רובנו בוחרים שלא להתמודד עם האתגר ולהסתפק בלהסתכל על ה"נטו לבנק" בלבד וחבל, כי בתלושי המשכורת שלכם קיימים נתונים רבים המהווים קרקע לטעויות ותקלות. רובן, אגב, לרעתכם.

מפענחים את הצופן, מגנים על זכויותיכם

אנו, בחברת מגן שכר נבדוק כיצד מחושב שכר הנטו, נסרוק את תלוש השכר על כל מרכיביו העיקריים בהתאם לצו ההרחבה , הסכם קיבוצי או הסכם אישי. נבצע בדיקה יסודית ומקיפה הכוללת התאמת תלושי שכר לגליון הנוכחות, ננתח ונבדוק את גמול שעות העבודה הרגילות, שעות לילה ושעות שבת/חג, נבדוק את הפרשות המעסיק לפנסיה ולקרן השתלמות והעברת הכספים לקופות, בדיקת שכר מינימום, חוק חופשה שנתית, הבראה, חגים, מחלה, החזר נסיעות ניכויים מהשכר, חוק שעות עבודה ומנוחה, חוק חופשה שנתית ניכויים מהשכר ועוד…

זכותכם לשקיפות והוגנות

בדיקה מקצועית של תלושי השכר שלכם תבטיח לכם שקט נפשי, כאשר תדעו שאתם מקבלים את כל הזכויות להם אתם זכאים על פי חוק. נוסף על כך, תלושי השכר שלכם ישקפו עבורכם בבירור את כל מה שאתם רוצים וצריכים לדעת על זכויותיכם ותדעו לזהות בעצמכם כל ליקוי או פערים בשכר.
חשוב להדגיש כי בחוק ישנם חוקי מגן, שהם חוקים קוגנטיים, אשר אינם מאפשרים לעובד לותר על הזכות המוענקת לו גם אם הויתור בוצע בהסכמה או במסגרת הסכם אישי בינכם. כלומר, במידה וקיימים הפרות בחוקי המגן אתם יכולים לדרוש אותם מהמעסיק רטרואקטיבית. גם אם הוויתור בוצע בהסכמתכם.

תן לניסיון שלנו לעזור לך

הבדיקה תתבצע על ידי בודק שכר מוסמך וצוות מקצועי בעל ניסיון בבדיקות שכר לעובדי הוראה וביקורות של משרד החינוך, נגיש לכם דוח מפורט עם הליקויים שנמצאו ונסביר לכם להבין את מבנה התלוש ומרכיביו.

אל תהססו, פנו עוד היום למומחים שלנו לסיוע בבדיקת זכויותכם.

בדיקת תלושי שכר