בדיקות תקופתיות הן ההגנה הטובה ביותר מפעולות אכיפה

ביקורות "פתע" של פקחי משרד העבודה תופסות אותנו מופתעים ולפעמים דווקה בימים ובתקופה הכי לחוצה, האם זה חייב להיות כך?

בהתאם לחוק הגברת האכיפה של דיני העבודה, פקחי משרד העבודה הגבירו באופן משמעותי את פעולות האכיפה בביקורות יזומות, שנועדו לצמצם ככל האפשר את הפגיעה בעובדים ועושים זאת ללא כל התראה מוקדמת, מטילים על המעסיקים התראות מנהליות, פליליות ועיצומים כספיים גבוהיים, ולאחר מכן מפרסמים את פרטי המעסיק שהוטל עליו עיצום כספי ומהות ההפרה.

עם זאת, החוק מעניק הגנות למעסיק ומזמין השירות מפני האחריות המוטלת עליו , במידה ונקט באמצעים על מנת למנוע פגיעה בזכויות העובדים וביצוע בדיקות תקופתיות על ידי בודק שכר מוסמך שהוכשר לכך והינו בעל רישיון מטעם משרד העבודה והרווחה לעסוק בבדיקות שכר.

מה אומר החוק, ומדוע משתלם למנות בודק שכר לעסק?

החוק מגדיר, כי ניתן להפחית מעיצום כספי שהוטל על עסק בהליך מנהלי, אם הסתמך על בדיקות תקופתיות, קרי: (לפי סעיף 45 לחוק) בדיקות שנערכו בידי בודק שכר מוסמך, ולפיהן קוימה בידיו החובה שהופרה. סכום ההפחתה עומד על 30% למעסיק ו- 50% למזמין שירות.

הניסיון שלנו ההגנה שלכם

אנו במגן שכר בעלי ניסיון בביצוע בדיקות תקופתיות, הדרכה ויעוץ לעסקים , מכירים את הרגישות בנושא המשכורות אצל מעסיקים ומאמינים כי צריך לשים דגש על הקשבה ותמיכה תוך שמירה על כללי האתיקה המקצועיים .
לשם כך וכדי להגן עליכם ולתת לכם את המעטפת הטובה ביותר, גייסנו את מיטב בעלי המקצוע והותיקים ביותר: בודקי שכר מוסמכים כנדרש בחוק, עורך דין ואנשי מקצוע נוספים המתמחים בביצוע בדיקות תקופתיות ועבודה מול משרד העבודה.
אנו במגן שכר, נבצע עבורכם ביקורת תקופתית יסודית ומקיפה של תנאי עבודה השכר והתשלומים ששולמו בפועל ונאתר את מקור הטעויות.
לאחר הבדיקה, נגיש דוח טיוטא, המפרט את הליקוים שנמצאו עם הפניה למקור החוק, נמליץ על דרך יעילה לתיקון ההפרה, כמו כן נבדוק שההפרה תוקנה וננקטו אמצעים להישנות ההפרה.
אנו מבצעים בדיקות תקופתיות עבור מעסיקים ישירים ועבור מזמיני שירות מחברות כח אדם בתחום הניקיון השמירה והאבטחה.

למה דווקא עכשיו?

על רקע תופעה הולכת ומתרחבת של אי ציות להוראות חוקי עבודה וצווי הרחבה ואי שוויון ופיקוח על זכויות העובדים, נחקק ביוני 2012 החוק להגברת האכיפה של דיני עבודה.
משמעותו של החוק בפועל היא, הגברה ויעול האכיפה של חוקי העבודה, על ידי החלת הליכים מנהליים להטלת עיצום כספי על מזמיני שירות ועל מעסיקים.
האכיפה מתבצעת באמצעות ביקורות "פתע" לעסקים ובמידה ונמצא יסוד סביר להניח, שמעסיק הפר הוראה מסוימת, יוטלו על בעל העסק התראה מינהלית ו/או עיצום כספי, שינוע בין 5,000 ש"ח ל 35,000 ש"ח על כל הפרה לעובד ויכולים להגיע למאות ואף למליוני שקלים למעסיק.

אי ידיעת החוק אינה פוטרת

ההנחה הבסיסית היא, שבעלי עסקים שואפים לעמוד בתנאי החוק ולהתנהל ביושר והגינות, דבר המחייב ידע וניסיון מעמיק בצוי ההרחבה הענפים, כישורים מקצועיים ומעקב אחר עדכוני החוק המשתנים והמתעדכנים.
אך מה קורה אם מעסיקים אינם מכירים את החוק על בוריו ומפרים את החוק שלא ביודעין?
גם במקרה של הפרת החוק בתום לב, בכל הנוגע לתשלומי השכר והתנאים הסוציאליים המשולמים לעובדים, יוטלו על אותו בעל עסק סנקציות ועיצומים כספיים כבדים , על כן, אנו מציעים לך להשכיל ולבצע באופן קבוע ביקורות תקופתיות על ידי בודק שכר מוסמך שיבדוק את נאותות התשלומים לחוקי העבודה ולהימנע מהוצאות מיותרות ומסנקציות מנהליות כלפי הארגון ומנהליו.

ההמלצה שלנו

מומלץ לכל בעל עסק לבצע ביקורת תקופתית של תנאי עבודה על ידי בודק שכר מוסמך , על מנת שיבדוק את התאמת תנאי העבודה והשכר של העובדים והתשלומים בפועל, יאתר ליקויים והפרות ויכמת אותם ובמידה ומתגלות טעויות, בודק שכר מוסמך יודע כיצד להמליץ על תיקון הליקוי וכן לאתר את מקור הטעויות על מנת שלא יישנו בעתיד.

מה יידרש לבודק השכר מהמעסיק?

בודק השכר יסתמך על הסכם עבודה/הודעה לעובד, תלושי שכר, דוחות נוכחות, דוח קופות פנקס חופשה, גמל וקרנות השתלמות, אישור הפקדות והוכחת פרעון שכר , אישור הפקדה לפנסיה וגמל, אישור העברת כספים שנוכו מהשכר וכל מסמך אשר יימצא לנכון , לשם בדיקת הסעיפים המפורטים בחוק הגברת האכיפה.
לאחר הבדיקה, ייצא דו"ח טיוטה לקבלן ולמעסיק, המפרט דרישה לתיקון ההפרות עם הסבר לכל הפרה ואופן תיקון, חישובים והפניה למקור החוק.

"אין פרסום שלילי". האמנם?

על פי סעיף 17 לחוק להגברת האכיפה, משרד העבודה מפרסם באתר האינטרנט שלו כל עיצום כספי שהוטל על מעסיקים מכוח החוק , באופן שירתיע ויבטיח שיקוף בדבר הסיבה להטלת העיצום הכספי.
בין הפרטים נכללים שמו של המעסיק, פרטי המעסיק/העסק, מהות ההפרה, סכום העיצום ועוד.
חשיפה זו עלולה לפגוע בשמה הטוב של החברה, למנוע השתתפות במכרזים ואף לגרור פגיעה כלכלית ארוכת טווח.
ברשימת הפרסום הזו, כאמור, לא הייתם רוצים לקחת חלק.

חז"ל היטיבו לסכם את הסוגיה: טוב שם טוב משמן טוב.

אז אל תחכו להיות הכותרת הבאה, פנו אלינו עוד היום, לביצוע ביקורת תקופתית ותמנעו מסנקציות קשות.

ביקורת משרד העבודה