בדיקת תלושי שכר לעובדים, איתור הפרשים וטעויות

עובד יקר,
האם אתה בטוח שהשכר שלך משולם לך במלואו?
האם אתה מבין את כל מרכיבי השכר ואופן חישוב התלוש?
אתה בטוח שאתה מקבל את כל התנאים והזכויות המגיעות לך על פי חוק? ואולי אתה מרגיש שלא נעשה עמך צדק בשכר ומרגיש מנוצל? או שאולי כבר סיימת לעבוד ואתה לא בטוח שבצוע לך גמר חשבון נכון?
אם ענית בחיוב על אחת מהשאלות הללו או יותר, כדאי לך לדעת שאתה לא לבד.

כ – 80% מהעובדים בארץ לא מבינים את כל פרטי התלוש, או שהם לא מקבלים את מלוא השכר ומסתפקים בלהסתכל על הנטו בלבד.
טעויות ושגיאות בתלוש השכר הינן תופעות מוכרות ותדירות וקורות מסיבות שונות, אך אם הן אינן מתגלות בזמן, הן אף יכולות להשפיע באופן שלילי גם על הזכויות שלך והתנאים הסוציאלים שלכם לטווח הרחוק.

השפה ה"מסתורית" של תלוש השכר

אנו עובדים קשה על מנת להשתכר, אבל לפעמים אנו עובדים קשה עוד יותר כדי להבין האם קיבלנו את כל התנאים והזכויות המגיעות לנו על פי חוק, האם שולם לנו מלוא השכר ומה הם המונחים ה"משונים" שמופיעים בתלוש שלנו והופכים אותו למשימה בלתי אפשרית.

אם נודה על האמת, רובנו בוחרים שלא להתמודד עם האתגר, וחבל, כי בתלושי המשכורת קיימים נתונים רבים המהווים קרקע לטעויות ותקלות. רובן, אגב, לרעתכם.

מפענחים את הצופן, מגנים על זכויותיכם

אנו, בחברת מגן שכר נבדוק כיצד מחושב שכר הנטו, נסרוק את תלוש השכר על כל מרכיביו העיקריים בהתאם לצו ההרחבה , הסכם קיבוצי או הסכם אישי. נבצע לכם בדיקה יסודית ומקיפה הכוללת התאמת תלושי שכר לגליון הנוכחות, ננתח ונבדוק את גמול שעות העבודה הרגילות, שעות לילה ושעות שבת/חג, נבדוק את הפרשות המעסיק לפנסיה ולקרן השתלמות, בדיקת מעסיק לתשלום שכר מינימום, חוק חופשה שנתית, תשלומי תנאים סוציאליים כגון: ימי חופשה, חגים, מחלה, הבראה, פנסיה, החזר נסיעות ניכויים מהשכר ועוד…

בסופו של תהליך, נלמד אתכם לקרוא ולהכיר את כל רכיבי השכר והמונחים השונים המופיעים בתלוש השכר והמשמעות שלהם לשכר שלכם: לדוגמא: שווי מס, זקיפות שכר סכומים מצטברים . נקודות זיכוי ועוד .

זכותכם לשקיפות והוגנות

בדיקה מקצועית של תלושי השכר שלכם תבטיח לכם שקט נפשי שהשכר משולם לכם במלואו, התשלומים והזכויות להם אתם זכאים משולמים על פי חוק.
נוסף על כך, תלושי השכר שלכם ישקפו עבורכם בבירור את כל מה שאתם רוצים וצריכים לדעת על ותדעו לזהות בעצמכם כל ליקוי או פערים בשכר.
חשוב להדגיש, בחוק ישנם חוקי מגן, שהם שהם חוקים  קוגנטיים, אשר אינם מאפשרים לעובד לותר על הזכות המוענקת לו גם אם הויתור בוצע בהסכמה או במסגרת הסכם אישי בינכם. ואתם יכולים לדרוש אותם מהמעסיק רטרואקטיבית.

תן לניסיון שלנו לעזור לך

נבצע עבורכם בדיקה יסודית, מקיפה ומקצועית המבוססת על הכרות מלאה של דיני העבודה הרלוונטים תוך ירידה לפרטים הקטנים ביותר.
הבדיקה תבצע על ידי בודק שכר מוסמך מטעם משרד העבודה, נגיש לכם דוח מפורט עם הליקויים שנמצאו, נסביר לכם להבין את מבנה התלוש ומרכיביו.

ליווי ויעוץ למחלקות שכר